fredag 22. februar 2008

O hjul med din glede, 18. februar

Siste dagen i Sydney hadde Paola fått fri for å møte Isak. Det var flere enn henne som gledet seg til han kom. Isak var så innmari grei å ta med seg nye hjul til Tones rullestol. Vi andre var på loffetur for å bruke de siste dollarsene. Vi er noen kløppere til å finne ting vi bare må ha. Da vi kom hjem, var hjulene det første vi så. De må byttes med en gang, sa Tone. Mari var klar med personløfteren og vips så var nye hjul montert.
Ganske spennende med første prøvetrykk på joysticken. Yes - alt funket som det skulle. Ingen klikkelyder og ikke flere bråstopp. Det var like godt for Anita som for Tone å få nye hjul. For hver gang Tone bråstoppet, ble Anita mer og mer frustrert. Aldri om jeg hadde holdt ut, sa Anita.
Nå er det full fart fremover. Vil du være med så heng på.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra for Tone!
Endelig fikk du nye hjul! Jeg har fulgt med dere hele turen og har hatt så vondt av deg siden du fikk feil med stolen din. Få ting er værre enn å plages med mobiliteten. Jeg kjenner dere ikke, men er så imponert over "gutsen" dere har. Heftig å finne på å ta en tur helt til Australia og Japan!
God tur videre. Hilsen Senjaværingen.

Anonym sa...

Grattis med nye hjul Tone. Håper dere fortsatt får en flott tur i Nippon. Nyt sushien, men vær forsiktig med Fugu'en.
;o))

Audun sa...

Siden jeg har internett og ikke jentene, så slenger jeg opp en liten snutt der Tone forklarer hvorfor Japanere er så høflige på bloggen min

Anonym sa...

Hehe...nei d skal dåkker få mæ t å tru..at hadde d vært ho anita..så hadde dåkker å heile australia hørt d...=)
Ho e jo ikkje akkurat kjent førr å ha lang lunta/tålmodighet...tjiiihiii...=))
Men fint at tone fikk nye hjul, sånn at tur'n videre i japan kain gå på skinne å ikkje å røkk å napp..=)

Kos dåkker videre...å klæmma fra nord..=) Sten-Inge